مرکز ثقل راهبردهای شستا در سال ۱۴۰۴؛ سرمایهگذاری برای تولید
محمدرضا سعیدی؛ مدیرعامل شستا در نخستین نشست سال جاری با مدیران عامل و اعضای هیئتمدیره هلدینگهای تابعه:
🔹در راستای تحقق شعار سال که تمرکز آن بر تولید است، شستا باید نقش مؤثری در ارتقای سطح تولید ملی ایفا کند.
🔹برنامهمحور و هدفمند حرکت خواهیم کرد. بر همین اساس، دو راهبرد اساسی در شستا تعریف شده است.
🔹نخستین راهبرد «واگذاری بخش عمدهای از شرکتهای زیرمجموعه» بر اساس قانون برنامه هفتم توسعه است و «این واگذاریها طبق قانون و با هدف خروج از بنگاهداری انجام میشود.»
🔹نقش رسانهها و تدوین پیوست رسانهای، بسیار راهبردی و کلیدی است. تعامل مؤثر با رسانههای کشور برای ایجاد فهم مشترک و همافق شدن در این مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است.
🔹راهبرد دوم «سرمایهگذاری مجدد منابع حاصل از واگذاریها» و «این سرمایهگذاریها با تمرکز بر فرصتهای جذاب و با همکاری هلدینگهای تخصصی انجام خواهد شد.»
🔹راهبرد دوم در امتداد راهبرد اول و در راستای تحقق شعار سال است. هدف اصلی، تبدیل درآمدهای ناشی از واگذاریها به سرمایهگذاریهایی است که منجر به تولید محصول و ارائه خدمت شود.
🔹سرمایهگذاری برای تولید» نقطه تمرکز راهبردی شستا در سال جاری است و «این اقدامات باید در چارچوب قوانین انجام گیرد تا سهم مؤثری در ارتقای تولید ملی داشته باشیم.»
🔹«همه هلدینگهای زیرمجموعه باید برنامههای خود برای سرمایهگذاری در راستای شعار سال را به ستاد مرکزی شستا ارائه دهند.»